söndag 19 augusti 2012

En dag för själen igår ❤

Dagen börjades med att jag tog pendeltåget söderut till mina underbara vänner E & M för att mysa med deras lilla söta loppa L & hänga på deras nya superfina lantställe...

På vägen ville jag ju ha en kaffe & gick till mitt favvoställe... & när jag stod där & skulle betala med mitt "Stammiskort" så slår det mig hur mkt jag gillar konceptet med kort som man sätter in pengar på som man sen kan betala med... Jag förstår ju så klart att pengarna kommer ursprungligen från samma kassa (min) men det känns ändå varje gång som jag fått en present :)



På väg ut satt jag upptagen med min numera allra mest vanliga sysselsättning :) sticka...


In kommer så klart de 3 allra mesta tilltuffsade män som var varken var nyktra el rena & har med största sannolikhet inte varit det på denna sidan jul...

Så klart slog de, fast tåget va nästen helt tomt, sig ner vid mitt 4-säte... Måste sett sjuukt kul ut att jag (tanten olsson) sitter & stickar tillsammans med björnligan ;)

Väl framme hos min vänner så infann sig ett lugn som sällan kommer... Jag menar, bara kolla in utsikten från toastolen ;)



Tusen tack finaste ni för lugn & ro för själ & hjärta...

Väl på pendeltåget igen... Vilka dök inte upp då om inte björnligan... Dock en lite mindre skala, de hade tappat en medlem på vägen... men trots det hittade de återigen mig & slog sig ner :)

Sen va det turbofart hemom innan det va dax för en efterlängtad kväll med mina favoritpojkar P & S :)

Det va min första hembjudning till deras fantastiskt fina hem & fick även se deras underbart söta lilla kolonilott :)

Kvällen va heelt underbar... Fylld av massa massa god mat, vin, skratt, ostar, känslor, tunga saker, fina tallrikar, musik... Ja man kan önska av en kväll :)



Tack tack tack mina underbara söta vänner... Ni förgyller varje dag i mitt liv...

På väg hem genom min kära hemstad så slås jag ju återigen av tanken att man inget annat än älska en stad där man kl 03:21 kan gå in & köpa en liter mjölk i affären...



Sen att de 2 killarna framför mig sa: "Släpp fram damen med mjölken" ja, det tar vi inge extra för ;)

Härlig kväll helt enkelt :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar