tisdag 14 augusti 2012

Smärtsamt nära mina känslor...

Jag har många många gånger fått frågan hur jag orkar med allt elände som jag ser i mitt jobb... Jag ska inte ljuga, första året va riktigt tufft & det va måånga gånger jag gick hem från kontoret i tårar...

Dock bestämde jag mig för att om jag skulle vara kvar i branschen fick jag helt enkelt sluta böla & börja jobba :) sagt & gjort... Det är ju dax att kämpa för varje unge :)



Dock ska det tilläggas att jag inte alltid klara av att vara så krass... Ibland faller jag & då tokgråter en skvätt men sen kommer jag till sans igen & inser att jag hjälper ingen genom att krascha...

Jag är & kommer alltid vara en människa som är väldigt nära mina känslor... Det är faktiskt en av de egenskap som jag är mest stor över med mig själv... Min glädje, min förmåga att fullständigt älska & min obotliga tilltro till kärlek i alla former...

Tilläggas skall ju att allt har en baksida... & så även detta... Är man nära sina känslor är man det med ALLA sina känslor... Det finns ingen censur, inget filter... tyvärr... Det hade varit skönt inbland... Men när jag såras, då såras jag rejält...

Något har hänt med mig under den semester... Vet inte om det beror på att jag varit mer avslappnad än någonsin... Men för första gången, på de snart 10 år, som jag jobbat som socialarbetare känner jag mig sårbar, som om jag bär mitt hjärta på rockarmen... som om jag tappat min rustning... Som om jag för första gången möter de tragiska livsöden som finns runt oss... Så möter ni mig den närmaste tiden & jag verkar lite låg, ledsen eller tankspridd så är det nog för att jag försöker hitta tillbaka till mina trygga murar :)

Jag lyssnar oerhört mkt just nu på smärtsamt vackra Melissa... Jag känner en konstig tacksamhet för att hon klarar av att sätta ord å känslorna när mina egna ord tar slut...


Jag måste bara dela med mig några av hennes texter som berör mig ända in i själen... Hon har förmågan att skriva som om hon hämtade texten från mina tankar & musiken från mitt blod...

På låtsas:
"Jag ska ge dig ett val som du enkelt kan välja bort. Det kommer svida till, men jag behöver det. Jag måste ändra historien, jag måste skriva om de där sista orden."

Du är nog den:
"Känner inte igen mig, det här är inte jag. Jag tar allting så enkelt, har förträngt hur det va. Tillbaka i gamla vanor, när du hörde av dig igen. O jag ställer inte frågan, vad ville du egentligen. Du är nog den som jag borde vara hos.... Skyller kinte ifrån mig, men du märkte ingenting. Du behövde någon större & jag behövde nått att längta till."

Falla fritt:
"Vad vill du säga, när allting är sagt. Vad vill du känna, när någon tagit din makt. Du vill att jag ska sjunga, men bara om sånt som hör till sitt. Men ska jag sjunga, ja då ska det finnas tid att sjunga fritt."

Lät du henne komma närmre:
"Lät du henne komma närmre, va hon vackrare än mig. Det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig. Jag går bredvid men halkar efter, jag orkar inte springa mer. Försökt att visa dig med blicken, men det är inte mig du ser. Den här platsen är nån annans, jag måste hitta ut. Hur ska man älska någon, som har älskat nån förut.

Jag minns såväl när hon blev presenterad men det va jag som lät henne komma in. O jag har försökt att ge dig hela skulden, fast jag innerst inne vet att den är min."

Innan jag kände dig:
"Här blev jag den jag är, här kommer jag förbli, här har jag längtat bort, här har jag känt mig fri. Här har jag blickat framåt men ofta tittat ner. Jag är nog inte det du drömmer om, men jag är det du ser."

Vår sista dans:
"Jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här & det skrämmer mig att jag kan må dig var du än är. Om jag behöver förklara, den skugga som vilar i tiden, förstör inga minnen, du vill inte se mig så här. Men jag vet att jag döljer en sanning, att väntan inte leder nånstans. Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans."

Melissa Horn... Du är en gudagåva till mänskligheten... Tack för att du delar med dig av dina ord!!!

Det här blev ett sjukt seriöst inlägg :) får väl lätta upp det lite med lite annat...

Jag har hittat ett nytt "morgon-kaffe" ställe :) världens sötaste lilla man som äger det... Håll nu tummarna bara för att Kennedy (på Donken Slussen) börjar jobba där ;)



Har idag på nytt bestigit min älskade... cykel ;)


Å jag menar ska man nu rädda livet på sig själv & på kuppen se töntig ut... Då ska man fasiken se töntig ut med stil ;)



Har idag oxå fått gosa en liten stund med magiska lilla Smilla, 12 veckor gammal & sååååå söt :)



På cykelturen hem efter en "bra-för-själen" fina med underbara T, C & L ringde min söta lilla hyresvärd & sa att det måste blivit något fel med boxen till tv:n... Vi ska nämligen ha alla kanaler :) så han ska ringa & kolla vad som hänt & fixa det... lyckan är total... Sytycd, here I come ;)



Sjukt tröttsamt med mina "utsikts bilder" jag vet :) men kom igen... Jag bor på 18 kvadrat... Något måste jag ju få roa mig med :)

Kärlek!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. RÄTTELSE...

    Det ska ju så klart vara: håll tummarna för att Kennedy INTE börjat jobba där... & inge annat :S

    SvaraRadera